September 03, 2009

shingles

         Last tuesday,i kena serang shingles or demam campak..

simptom2:  rs sejuk gilak2 kt luar,panas hangat2 kt dlm badan..

              dinasihatkan: jgn keluar rumah
                    jgn mkn kicap,or makanan bergoreng..
                    banyakkan minum air kelapa muda
                    ada urg pdh,mkn panggang2 bgs juak..=)
                   (petua mengubat demam campak)
                    cara org melayu sarawak : bertangas.. iaitu menggunakan kemenyan dan arang...asap ya biar kenak bhgian nok kenak chic pox ya tek..
elak contact ngn baby..=( (mun da baby la kt umah)
                    tertib:ulang langkah2 berikut sekerap yg mungkin...insyaallah,lam 3,4 ari bait la..
                    tp,aku sik bait gik tok...lam minggu depan bok turun ngajar kali.. 
saya rasa; jangkit ngn kakak aku ariya...slalunya kesan berjangkit lam 7-14 days..
 ataupun,ini adalah satu lagi dugaan bulan posa aku terbesar....=\\\\\
doakan b4 raya muker gue kembali berseri!~..=P
     

1 critics:

kisshugkisshug said...

blom...deng..sik sabar mek abis ngaja